Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Wat moet juist gestudeerd worden voor biologie,fysica,wiskunde en chemie?

Volwaardig Lid Geneeskunde Studeren's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2010

Question Wat moet juist gestudeerd worden voor biologie,fysica,wiskunde en chemie?

De leerstofafbakening is hoofdzakelijk gestoeld op de eindtermen en leerplannen van de derde graad ASO, maar uiteraard is aangenomen dat de kandidaten nog steeds meester zijn over wat ze in de tweede graad aanleerden, zeker wanneer die leerinhouden mee aan de basis liggen van wat ze in de derde graad verder hebben opgebouwd.

Vermits het toelatingsexamen niet alleen de kennis peilt maar ook het inzicht, kunnen sommige vragen starten met het geven van informatie op grond waarvan de kandidaat, al redenerend en/of eenvoudig rekenend, het antwoord op de vraag kan vinden.

In de brochure voor het toelatingsexamen zijn de specifieke vereisten per onderdeel te vinden: http://ond.vlaanderen.be/toelatingsexamen/
    Laatst gewijzigd door ebruneel; 14-02-13 om 14:12.

Junior Lid
    Ingeschreven
    Mar 2012
    hey

ik snap niet zo goed wat we voor verbindingen (bij chemie) moeten kennen. Moeten we ook al die ethers en alcolen en amines en zo kennen. srry maar ik vind dat niet duidelijk en ik heb ni zo veel tijd meer dus wil ik ni verloren leren

xxx
    Eline

Junior Lid
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Beste,
    Enkel de anorganische verbindingen: atoombinding, ionverbinding.
    Bij de naamgevingsvragen moet je de UIPAC regels gebruiken. deze kan je vindenvi deze link:
    International Union of Pure and Applied Chemistry

succes

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten